VÁRANDÓSAN

Várandósan a fogorvosnál

- Várandósan a fogorvosnál

"Az áldott állapot a leendõ édesanyák életének egyik legboldogabb idõszaka .A terhesség ideje alatt a fogászati szûrés ugyanolyan fontos, mint a többi kötelezõ szûrõvizsgálat.

A rossz fogak , ínygyulladás, más szájüregi betegségek , a jelentkezõ fájdalom akadályozzák a kielégítõ táplálkozást ,amelynek súlyos következményei lehetnek a magzatra és anyára egyaránt.

Várandósan a fogorvosnál

Rendszeres fogorvosi ellenõrzéssel a bajok megelõzhetõek.

Terhességi ínygyulladás
Terhesség alatt hormonális változások játszódnak le. Ezek a változások hajlamosítanak az ínygyulladásra .Megfelelõ, gondos szájhigiénia valamint a professzionális megelõzõ kezelések rendkívül fontosak. Minden étkezést követõen mossunk fogat, az esti fogmosást soha ne hagyjuk ki.

A fogselyem használatáról se feledkezzünk meg. Kezeletlen ínygyulladás következtében fogágy betegség alakulhat ki. A fogak tartószerkezete elpusztul, a fogak meglazulnak és idõvel ki is esnek. Kimutatták,hogy a kismamák fogágybetegsége koraszülést okozhat.

Majdnem minden kismamánál kialakul az ínygyulladás , ezért fontos a várandósok szûrése.

Fogszuvasodás
Az ínygyulladás fájdalommal jár. Ha emiatt a kismama elhanyagolja a fogmosást a lepedék felszaporodik a fogakon , fokozódik a gyulladás , illetve megnõ az esélye a fogszuvasodás kialakulásának. A várandósság elsõ trimeszterében gyakori az émelygés , hányás. A gyomorsav hatására megváltozik a szájüreg kémhatása ( savassá válik.) ami kedvezõ feltétele a fogszuvasodásnak.

Fogorvosi kezelés
A fogorvosi kezelés a terhesség alatt is biztonsággal elvégezhetõ. A második trimeszter a legalkalmasabb idõszak a kezelésekre. Lehetõség szerint az elsõ három hónapban ( ekkor alakulnak ki a magzat szervei )és az utolsó trimeszterben semmilyen beavatkozást nem végzünk.
A sürgõsségi beavatkozásokat a z elõny-kockázat mérlegelése mellett elvégezhetjük!"

- Várandósan a fogorvosnál